יום שישי, 19 ביוני 2009

המשך יומן הלמידה


מאפייני לומד עצמאי
סיכום יומן הלמידה שלי: ׁ רפי זה מופיע בתור טבלה )
קבלה עצמית
מכירה בעצמי כלומדת מתחילה, ומוכנה לכל הפתעה.
אני בעלת גישה חיובית כלפי עצמי ומאמינה שלמרות הניסיון הקצר,אצליח.

כישורי תכנון למציאת פתרונות
קביעת מטרה\שאלה לקראת תחילת העבודה
מארגנת לי את השעות ללימוד העצמי.
מוטיבציה פנימית
מעיפה כל גורם הסחה לפני תחילת העבודה על מנת להתרכז בנעשה.
בוחרת בנושא שיעניין אותי.
מכבה את הטלוויזיה לפני תחילת העבודה.
ללא פיקוח נכנסת למחשב להעשיר ידע .
יש בי רצון לדעת יותר בתחום שלי.
נקיטת יוזמה ורצון לשלוט בתחום בו אני עוסקת.
הערכה פנימית
אני מעריכה את הצעדים שלי ומתאימה עצמי להמשך הדרך.
אוספת מידע,מסננת אותו,ולוקחת את המתאים לי ביותר.
פתיחות להתנסויות
שינוי מטרות תוך כדי ביצוע העבודה.
נכנסת לאתרים שהמליצו לי חברים.
משנה את אופני הלמידה על מנת להוריד את הסחות הדעת מסביב.
גמישות
מתאימה עצמי למכשולים והצלחות בדרך.
משנה דרכי למידה,בהתאם ללמידה.
מקבלת עצות מחברים לעבודה.
משנה סביבה לימודית בהתאם למוטיבציה הלימודית שלי.

צעדים להערכת הלמידה העצמית שלי. (מופיע כתרשים מעגלי יפה)

צעד 1-
ניתוח מצב התחלתי

צעד 2 –
קביעת מטרות ייחודיות.

צעד 3 – התאמת המטרות להמשך הפעילות
צעד 4 –
קביעת תכנית פעילות,וביצועה
צעד 5 –
הערכה

צעד 1 : הערכה, וניתוח של תחילת העבודה: הערכת כמות הסחות הדעת והחלטתי האם לנטרלם (השארת טלוויזיה ומסנגר דלוק),ועפ"י זה נקבעת המשך עבודה איכותי וארוך או קצר וצולע. האם אני בעלת מוטיבציה ללמידה? האם נכנסתי למחשב עם שאלה מוגדרת, או "נראה מה יהיה בהמשך" ?
צעד זה חשוב מאוד, הוא יכול לצפות את יעילות הלמידה והצלחת הלמידה העצמית.

צעד 2 +3 : ישמשו ליישום תוכנית הלמידה תוך התאמה לצרכים הלימודיים שלי ולמטרות שלי שהם יכולות להיות מטרות לטווח קרוב (מענה על שאלה) או לטווח רחוק
(מציאת אתר מעניין שישמש אותי בהמשך).
צעד שלוש הוא בנוסף בדיקת אופי הלמידה והאם היא מתנהלת כמתוכנן או יש שינוי בדרך אל המטרה .
צעד 4 – ביצוע הפעילות על ידי חיפוש באתרים שונים,על ידי סינון מידע,העלאת שאלות חדשות וכניסה לקישורים שונים.
צעד 5- משוב על עצמי (לפי החצים,נעשה כמעט בכל צעד) והערכה של הצעדים שננקטו, האם הגעתי למטרה שרציתי ? אם לא חוזרים לצעד הראשון וחוזר חלילה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה